woensdag 2 februari 2011

Het lijkt of ik droom..


Eindelijk een bericht van mij...
Gister ben ik aangekomen in het mooie verre Zuid Afrika...

De vlucht naar Londen was voor mij de eerste vliegervaring, wat ontzettend gaaf was.
Op Schiphol en Londen hadden we gelijk al dikke schik, ( na het afscheid nemen dan)
Ten eerste kwamen we bij de douane, waar ze mij vroegen heb je iets in je broek zitten? Zei Jeanet heel bijdehandt ze heeft een rok aan hoor. Nou in je rok dan zeiden ze lachend. Waarop ik weer antwoordde ja wel zeker 5 bommen:) Hierom moesten ze lachen en konden we zo verder lopen.

In Londen waren we druk bezig te kijken hoe we het gingen zeggen wat wij wilde eten. Waarop een man naast ons antwoordde zeg gewoon wij willen 'patat met mayonaise'. Een Nederlander dus. Hij vroeg ons wat we gingen doen, even later hadden wij het er over dat we wilde betalen, riep die man naast ons ineens de ober hing een heel verhaal op. Zei de ober tegen ons jullie mogen gaan meiden. En de Nederlander zei: Jullie gaan mooi werk doen meiden, en jullie kunnen jullie geld beter gebruiken!!! Zo zie je maar er wordt overal voor ons gezorgd:)

Van tien voor 19.20(Londen) tot half 10(Z-A) was de volgende vlucht. Die vlucht duurde erg lang. Het dalen was ontzettend mooi! Ik ben heel erg beroerd geweest... Denk omdat ik best vermoeid was en dan af en toe de turbelencie er nog bij :)

De eerste indrukken in Afrika waren erg bijzonder. Het lijkt net of ik droom... Ik heb kennis gemaakt met de kinderen. Op dit moment zitten er 16 kinderen. Allemaal deugnieten, die heel de dag naar boven roepen Auntie Jeanet Auntie Nelleke. Maar mijn naam kunnen ze nog niet helemaal zuiver uitspreken, soms heet ik Anieka. De kinderen spreken engels en Zuid Afrikaans door elkaar heen. En ze praten echt vanuit hun eigen stam, dus soms lastig verstaanbaar, even wennen nog. Vanmiddag gaan we één uurtje meelopen, even rustig opbouwen.


Gisteravond ben ik samen met Martiene ( één van de vrijwilligsters) naar het Gordon's Bay strand geweest. Echt heerlijk om na zo drukke dag even uit te waaien. ( De wind is overigens heel erg hard hier)
Maar dat mag ook wel als het smorgens met aankomst al 32 graden is en dan is het nog maar half tien smorgens. Vandaag zou het nog warmer worden. Dan is deze wind wel erg lekker.


Zo nu heb ik alles proberen te vertellen. Mijn verhalen zijn wat rommelig, maarja in mijn hoofd is het niets beter:) Dus kan er niets anders van maken.
Het smsen naar Nederland is erg duur, vandaar dat jullie weinig reactie zullen krijgen.
Wel ontzettend bedankt voor het fijne medeleven. Doet me erg goed..


'n drukkie van Auntie Nelleke

19 opmerkingen:

  1. ha lieve zus,

    Helemaal leuk om de eerste ervaringen al van je te lezen, een hartelijk ontvangst daar in het verre zuid Afrika,
    Ibrahim zegt telkens, vandaag komt tante Nelleke weer terug hoor!!
    Jaja dat had hij gedacht!

    Dat geintje bij de douane over die bommen zou ik de terug weg niet maken als ik jouw was, voor je het weet zit je achter de tralies, want begrijpen ze je grapje niet!!!
    T is maar dat je het weet.
    Hier alles okay!

    Liefs en geniet!
    We bidden voor je!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NEL!
    Wat kick om allemaal te lezen :-) ben blij dat alles zo goed is gegaan! Plaats maar snel een keer foto's hoor, ben zo benieuwd!!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Nel.

    Leuk om dit te lezen, gaaf dat de eerste indrukken zijn ' alsof je droomt'. Houden zo! Dat jij siek was in die vliegtuig is nie leuk nie.

    Cool dat je ons zo op de hoogte kan houden.

    Genietskie daaro.
    Arend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hele goede tijd in Afrika gewenst!

    Lia Eelkema

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha sus,
    blij sein wei,dat jij daar veilig gekomen bent.rustieg an,en guniet maar veel ja.hou ons op de hoogte via zussenblog en jouw site,is prima. -xxx-P&K

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Lisanne
    Foto's heb ik al geplaatst moet je maar rechts kijken als je daar op klinkt kun je ze groter bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij hebben net op google earth gekeken en de mooie kust en straatjes gezien waar jij bent!
    heel erg leuk om te zien!!!

    knuf van Ibie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Woh! helemaal goed dit allemaal te horen en fijn dat ze daar je zo hartelijk ontvangen. Neem maar lekker de tijd om je hoofd op orde te krijgen. Is natuurlijk niet zo raar na zo lange vlucht en dan direct kennismaken met al die kinderen. Pittig hoor! En dat grapje van die bommen, oef....ik dacht hetzelfde als je zus, dat grapje vinden ze niet overal leuk en kan echt problemen geven hoor! Take care!
    drukkie return enne kijk uit naar je volgende berichtjes.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Nelleke en Jeanet. Fijn om te horen dat jullie zo enthousiast en verwonderd zijn. We zullen jullie volgen en in het gebed opdragen. Geniet maar wwes voorzichtid hoor. Niet alleen in het donker weggaan zonder begeleiding.
    Groeten van Fam K.C.Schouwstra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Nel...
    Verlate reactie van mij, maar ben heel de dag al verschrikkelijk ziek. Kids zijn bij Ka..
    Dacht ff blog checken, en ja hoor...
    Super dat alles zo voorspoedig ging, op het beroerde gedeelte na dan.
    Eline denkt nog steeds dat je naar Luz toe bent, doe die dus maar een knuffel.. haha
    Doe rustig aan, kijk heel goed uit, we denken elke dag aan je en bidden voor je.

    Groet debora

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Mandy en Corine, over die bom maak je niet druk:P Zij waren zo ontzettend gek bezig dus deed ik zo terug... Zoiets zou ik in het engels nooit zeggen, zo ie zo hebben ze hier al hele andere humor dan wij...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heeeeeee, zussie! Super om iets van je te zien en te horen! Gaaf dat vliegen he!
    Zet jij je eigen hoofd ook een x tje op de kiek...??? pas op voor verbranden hoor!... snel tot horens maar weer!!!
    Kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey Nelleke!
    Wat fijn dat je veilig in Z-A bent!
    Goed om je verhaal te lezen! Geniet van je tijd daar, ik ga je zeker volgen via je site!
    Gods Zegen!

    Groetjes Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog niet aan het aftellen hoeveel nachtjes het nog duurt voor je weer in Holland bent? Voorlopig nog maar niet aan denken. Bizar he, zo snel als je in een volkomen andere leefwereld kunt staan. Zo kan het ook!

    Dat ze maar veel voor jou mogen betekenen ;-)

    Vriendelijke groet,

    Gerben

    P.S. Zal je URL ff linken via CGK / Josia Hyves.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hoi zussie, zullen we een vast skype moment afspreken?
    Is dat handig denk je?
    Ik ben nog wel aan uitvogelen hoe dat moet, zal arend wel polsen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou zus, is erg gemakkelijk hoor! Je kan ook testen met mij! Ik heb ook skype, kan je oefenen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heey Nelleke,

    wat super om te horen dat je goed bent aangekomen in Z- Afrika!

    Ik wens je daar een hele goeie tijd en dat je veel mag betekenen daar!!

    Gods Blessed!!

    liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Nelleke!
    Wat een mooi verhaal! (:
    Mooie indrukken enzo gehad?
    Super mooi dat je dit kan doen zo!
    Veel succes, plezier en zegen bij alles wat je doet!
    We denken aan je en bidden voor je hier in Nunspeet!

    Groetjes, Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi nelleke

    ik ben lisanne en zit bij joanne in de klas
    ik hoop dat je daar een fijne tijd mag hebben
    (en niet te veel denken aan je vader he!!)

    groetjes
    lisanne

    BeantwoordenVerwijderen